perjantai 1. kesäkuuta 2012

Vastaus haasteeseen

Siiri ojensi minulle tunnustuksen, joka sisältää tehtävän. Tässä tunnustus ja säännöt:


Säännöt:
1. Nimeä 15 bloggaajaa.
2. Kerro heille tunnustuksestasi.
3. Kerro 7 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Kiitä bloggaajaa jolta sait tunnustuksen.
5. Lisää The Versatile Blogger Awardin kuva postaukseesi.


Aivan kuten Siirillekin, myös minulle tuottaa tuskaa linkittää tähän 15 bloggaajaa. Minulla on peräti yhdeksän lukijaa, jotka eivät kaikki edes itse kirjoita blogia. Minähän olen blogien suurkuluttuja, ja luen blogeja päivittäin. Oikean keittiön pienentyminen todella pieneen keittokomeroon ja kahden hengen talouden muuttuminen yksin asumiseksi todennäköisesti aiheutti sen, että ruokblogien suurkuluttaminen on pikkuhiljaa muuttunut muoti- ja life style -blogien bongailuksi. Mutta suhde on yleensä yksisuuntainen, eli seuraamieni blogien kirjoittavat tuskin seuraavat minun blogiani.


Pitkän pähkäilyn päätteeksi mieleeni tulivat ainakin IoannaAnnaElina ja Veera! Heilläkin on ollut vähänlaisesti päivityksiä viime aikoina, joten jospa tämä taas aktivoisi kirjoittamisen makuun.


Okei, sitten faktat pöytään! Tulkitsen satunnaisuuden periaatteen omavaltaisesti siten, etten valikoi faktoja minkään tietyn periaatteen mukaan. Olis tietty myös mielenkiintoista luoda joku sadan faktan lista, josta sitten satunnaisotannalla valitsisi seitsemän faktaa, mutta siihen voisi mennä vähän turhan paljon aikaa...


1. Olen asunut elämäni aikana viidessä kaupungissa, jotka ovat tässä aikajärjestyksessä: Kiuruvesi (synnyinkaupunkini, elämäni ensimmäiset 2 vuotta), Nilsiä (16 vuotta), Fuengirola (puoli vuotta 8-vuotiaana), Jyväskylä (neljä vuotta opiskellessa) ja Bologna (puoli vuotta keväällä 2010). Kesällä semi-muutan Kuopioon, mikä on ajatuksena tosi hassu, koska parin kuukauden aikana on hankala luoda sosiaalista verkostoa tiedostaen, että ihan kohta muuttaa takaisin Jyväskylään.


2. Lempikarkkini on lakritsi, mieluiten tuoreena ja pehmeänä. Joskus tekee mieli myös värikkäitä hedelmäkarkkeja, mistä syytän lähinnä visuaalisesti vetoavia mainoksia. En juuri koskaan osta itselleni suklaata, vaikka tykkäänkin siitä ja syön tarjottaessa.


3. Lukuharrastukseni on tosi vaihteleva: välillä ahmin kirjoja nopeasti, välillä taas saatan lukea samaa kirjaa monta kuukautta. Nyt olen lukenut jo ainakin parin kuukauden ajan Siri Hustvedtin teosta "Kaikki mitä rakastin", ja olen sivulla 261/469.


4. Nyt istun ikkunan edessä yksiössäni Kortepohjassa, kuudennessa kerroksessa, ja näen eniten vihreää väriä.




5. Autolla ajaminen etenkin keskustassa ja ahtailla parkkipaikoilla on mielestäni vaikeaa ja ajoittain jopa pelottavaa. Sen sijaan moottoritiellä ajaminen tuntuu turvalliselta. Tiedostan kyllä, että kolarin tuhot ovat paljon pahemmat ajettaessa 100 km/tunnissa nopeudella, mutta uskon todennäköisemmin kolaroivani kaupunkinopeuksissa.


6. Käytän nykyään apteekeista saatavaa vaahtoamatonta hammastahnaa, koska minulle tulee muutoin niin herkästi kipeitä ja isoja aftoja. Mielestäni se ei maistu hyvältä eikä jätä raikasta tunnetta suuhun, mutta valitsen silti sen, koska se on pienempi paha kuin aftat.


7. Pyöräni kumi on rikki ja lykkään sen korjaamista. 

3 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta! Minulta on tosin ajanpuutteen vuoksi tältä erää jäänyt bloggaaminen kokonaan. En edes muista, milloin olisin ehtinyt viimeksi blogeja lukemaan. :o

    Olen muuten autolla ajamisesta aivan samaa mieltä, että kaupungissa ajaminen on hankalampaa ja pelottavampaa. Viime vuosina olen tosin ajanut niin vähän autolla, että se pelottaa vähän ylipäänsä. :D Alle parikymppisenä mulla oli muutaman kuukauden ajan oma autokin, mutta sen jälkeen kun muutin ensin Kreikkaan ja sitten Helsinkiin, olen ajanut tosi vähän.

    VastaaPoista
  2. Ole hyvä! Vastaa ihmeessä haasteeseen, jos ehdit. Tuskin ketään haittaa, jos pitkään uinuksissa olleeseen blogiin tulee yksittäinen uusi päivitys. :)

    VastaaPoista
  3. Täytyykin tarttua haasteeseen pikimmiten :) Oikeastaan myös toinenkin haaste odottaa vastaamista. Ah, kesä ja aikaa herätellä blogia loppukevätunilta!

    VastaaPoista